Tips

Top 6 voordelen van digitale snelwegreclame:


Thumb_digitale_snelwegmast

In de afgelopen 2 jaar is het aantal digitale megaschermen langs de snelweg vervijfvoudigd. Het adverteren op digitale schermen buitenshuis biedt meer voordelen dan je denkt. Daarom hebben we ze even voor je op een rijtje gezet in een top6.

1)    Hogere Attentiewaarde

Verschillende (internationale) onderzoeken tonen aan dat digitale schermen een hogere attentiewaarde hebben dan reguliere analoge vlakken. Als de uiting licht geanimeerd is, is de zichtbaarheid zelfs nog hoger.

2)     Meer Flexibiliteit

Digitaal biedt een hoge mate van flexibiliteit. De traditionele periodes van 2 weken worden volledig losgelaten. Een adverteerder kan per dag(deel) communiceren met een boodschap die op dat moment relevant is. Verder kunnen de lead-times heel kort zijn. Er zijn geen lange productietijden.

3)     Creatieve Variatie

Bij digitaal adverteren is het mogelijk om kosteloos verschillende uitingen aan te leveren. Hiermee wordt het mogelijk gemaakt om binnen een campagneperiode te variëren met verschillende boodschappen, visuals, u.s.p.’s, producten, merken of acties. Ook mogen de uitingen licht geanimeerd zijn.

Sinds kort is het ook mogelijk om de digitale schermen van OOHA Media online in te kopen.Voor deze inkoop wordt realtime verkeersdata beschikbaar gesteld zodat er afgerekend kan worden in CPM. Bovendien kan er ingespeeld worden op filemomenten omdat deze info realtime voorhanden is.

4)     Zekerheid

Betrekkelijk nieuw voor Out-Of-Home-Advertising is daarmee het feit dat je precies krijgt waarvoor je betaald. Door de data die realtime in het systeem geladen wordt, weet men exact hoeveel passanten er bij iedere impressie van de klant voorbij zijn gekomen. Daar wordt dan op afgerekend.

5)     Relevantie

Deze nieuwe vorm van geautomatiseerde inkoop maakt het voor adverteerders mogelijk om een campagne alleen zichtbaar te maken op een moment dat het voor hen echt relevant is. Deze vorm van adaptive planning kan toegepast worden op basis van verkeersdrukte, verkeerssnelheid (files), tijdstip, temperatuur, weersomstandigheden (regen, zon en dergelijke), actualiteit, luchtverkeer en eigenlijk alle data die in een database of via een website beschikbaar worden gesteld. Denk dan ook aan social media als Facebook en Twitter.

6)     Koppelingsmogelijkheden met nieuwe technologieën

Door middel van programmeerwerk kan een koppeling gemaakt worden met allerlei nieuwe technologieën die in de markt beschikbaar zijn. Je kunt dan denken aan het synchroniseren van je exposure met een radiocampagne die op dat moment ook te horen is, de koppeling met mobile marketing, waarmee een campagne naar mobiele telefoons door vertaald kan worden en een verbinding maken met sensoren om te kunnen inhaken op het feit dat het licht of donker is.

bron: OOHA Media

Neem gerust contact op met Mediaklapper als u advies wilt of als u een prijs wilt weten en deze niet kunt vinden op onze website.  U kunt ons bereiken op 088-5527777 of via info@mediaklapper.nl

maandag 13 juli 2015, 15:20 | Categorie: | Tags: Digitaal, snelwegreclame